Monday, April 25, 2011

Kampungku... kesegaran dariNYA

kebykan trek kat sini adalah zigzag.. so kaki ena kuat
kalu down hill mmg perlu lebih tektikal



nama utk kg ride, Melaka dah confirm... trainniing cam ciput... aduai seminggu sekali jeeee kayuh...harap2 bole abis kayuhan hujung minggu nie pon dah alhamdullillah. Walaubagaimana pon aku up entry kali nie pasai kayuhan santai y aku buat bagi memastikan agar jamboree 1 Mei nie tak sayur sangat eeee.



berehat di wakaf c/poin terakhir sebelum keluar




pertamanya aku pi kat....PCP putrajaya,... bagi aku trek nie mmg tak sesuai utk trainnig sbb pendek dan agak beresiko utk y takde taktikal cam aku nie...kalu main DH dan ade fullsus aku rasa paling syok dan sesuai.. ape taknya menurun bukit kat situ kebayakannya cerun y lebih 65 'degree'.... ade part tue aku menolak jeee turun... gayat eeee... sebenarnya aku layan trek nie ahad petang 17 april lalu....maklum laaa lepas2 balik dr Sabah (seminggu)...rindunya pada beskal amat tak tertahan... eeeee
pemandangan di sekitar ladang sawit y  baru diusahakan


kedua...sebabkan aku balik kg aku di Perak last week... maka dgn semangat Dato MaharajaLela.. aku berjaya membawa balik basikal kesayangan aku nie utk merasai suasana kampungku :) dan dgn itu aku sempat melayan trek2 y aku rasa lum ade lagi peminat MTB berkayuh kat situ lagi (maklum laaa kg aku tue mana ade rider MTB pon ).





laluan lurus membolehkan aku maintain kayuh 20-25 km/j
Kayuhan ne aku buat dgn tunjuk ajar org tua aku (abah) tentang selok belok ladang sawit kat situ dan beberapa jalan denai y masih dara serta pinggir hutan y byk akar2 pokok hinggalah beberapa jalan pintas (chicken loop) ybagi memidahkan kayuhan aku nanti...maklum laaa GPS bukan ade pon.









pemandangan pagi disekitar tebing Sg Perak

byk ikan baung dalam sungai nie... buat gulai tempoyak perhhh
Tapi y paling best adalah.. bila melalui tebing Sg Perak...memang cantik dan indah serta segar jeee pagi tue. Kayuhan KG aku nie tak laaa panjang sgt treknya.... cuma dalam 20km lebih jeeee cukup laaa utk permulaan sebab kayuh sorang2 nie...sunyi. insyakallah jika ade masa lagi aku akan cari trek2 lain plak jika di Izinkan NYA.
xtvt utama kalu ade musim deroyan...terbaik

No comments:

Post a Comment