Wednesday, April 6, 2011

Jamboree Perpatih... Ujian pertamaNYA

Sib baik sehari sebelum Jamboree nie aku dah servis basikal nie..
Ape tidaknya jam dah dekat kul 10 malam... aku ngan kawan masih dok kat kopitiam bangi sbb memang dah tau esok.. ahad.. kawan2 semua nak gi pepatih ride so maknanya aku layan road sorg2 atau join KLMTBHash kat beranang...sekali dapat call dr geng kata ade tmpt kosong tuk aku join diorg kat Pepatih..terkedu gak mula2 sbb prepairation mmg takdeee...tp sebab dah malas nak pikir panjang aku kata on jeee nasib laaa esok eee padan muka aku kalu tak larat nanti...

persiapan ala kadar dr aku,,,  main ikut2 jeee eee
Alhamdullillah...dgn serba sedikit persiapan kita aku pi tmpt berkumpul sbb kata nak gi conyoi...alih2 geng biasa aku gak y on time...y lain lambat...so kita org jalan dulu laaa yeee..

ramaikan...
sampai sana mmg ramai... perhh first Jamboree y aku join mmg meriah..masing2 dgn aksi dan semangat y berkobar2...naik seram aku tgk.

8.30pagi lepas briefing...Jamboree Perpatih bermula... mula2 dihidangkan dgn jalan raya...mmg laju sbb nak elak sesak kat ofroad.. tp sbb aku pon mula dr belakang nak rempit awal2 cam takut letih plak nanti..so terpaksa laa hadap jemm kat entry of road...mmg sesak.. aku rase sbb jln y kecik dan masuk2 jeee ade bukit mesti ramai y MTB (mari tolak basikal) eee ..harap pengajur cari jalan lain kot lepas nie.

no..cantik dah tp tak bape bertuah eee
pintu masuk of road..korg pikir laaa sdri cam neee nak kayuh
tima kasih abg polis
Kalu tak pikir kan beskal nie aku beli...aje mmg dah aku lemporkan aje kat dlm sungai td...cam dialog Hantu kak limah plak
Kenduri mmg biasa sepanjang jalan..Assalam utk kawan2 baru aku
laluan Bukit Pencawang..menolak aje yoop
sampai kat bw pencawang..pertama kali aku lalu bawah mende nie
APe pon laluan mmg sgt menarik... sebab byk bukit y aku boleh ride dan DH y cukup pajang serta seronok melayannya ditambah plak pemandangan disekitar laluan y menarik...hilang gak rasa penat... setelah byk  bukit dilalui sama ade dgn berbasikal atau menolak basikal...:) akhirnya aku smpi kat puncak y tertinggi iaitu bukit pencawang ( rider2 lain ckp kat aku laaa)..mmg aku menolak nak smpi puncak bukit nie rase menyirap jeee ngan penganjur.. penat2 nak gie finish line diaorg tambah plak dgn bukit nie...rase cam nak tumporrr aku dibuatnya eee...tp aku mmg enjoy kat Jamboree nie... cuma nak gi atau tidak taun depan akan dipikirkan kemudian.
pemandangan mmg A




212..c/point sticker penuh aaaa

Selesai..Alhamdullillah







Alhamdullillah sekali lg sbb aku berjaya menamatkan kayuhan dgn masa lebih kurang 4 jam eee (12.lebih baru smpi eee)..40km lebih.. sesungguhnya  tiada daya upaya ku melainkan dgn keizinanNYA

No comments:

Post a Comment