Tuesday, February 15, 2011

Menghayati CiptaanNYA

masih bersih dan suci...... dr kekotoran...
jam dah pukul 6 pagi....dr malam td aku tak bape lena tidur sbb memikirkan kemampuan badan utk join off road mountain bike (mtb) dgn kawan baru kat kajang jam 7.30 nie...walaubagaimana pon tepat jeee kul 7 pagi aku dah keluar rumah sambil / setelah semua barang2 aku sumbatkan dalam kete... semangat punya pasal.
dah penuh berlumpur eee siannnn nanti abg cuci

sampai jeee kat giant kajang...sorang pon takde.. tak jadi ke dlm hati aku...tp tetiba jeee nampak sorg rider bergerak ke station petronas...emmm dirog tukar tempat kumpul rupanya... aku terus follow..kenalkan diri lebih kurang...terus jadi gang... t kasih gang http://drctim.blogspot.com/ spt asri n wife, din dan raja.... ingat nama panggilan jeee (nama penuh lum tau lg eeee)

rehat sekejap setelah uphill
so..lebih kurang pukul 8 pagi kita org dah bergerak.. diorg bagi tau aku ofroad nie y santai2 jeeee amat sesuai utk beginner cam aku nie.. jauh pon lebih kuran 20km jeee so mikirkan aku kat road sap sap soi jeee kalu 20km tu...  itu y cam yakin jeee tp belumpon sampai 5km aku dah mintak rehat jap sbb angin kat dada cam nak kuar jeee sendawa jeee kerjanya...sambil2 minum kita org sambung dgn bermacam2 trail..mmg layan terutama kalau downhill... tp bila uphill aku hanya mampu senyum tak kata apaapaa :).

tp y paling aku suspen bila binatang y hidung penyek dan ekor pendek  (ba alif ba ya)lalu kat depan rombongan kita org..perrhh takut gila kalu dilanggarnya kami mau melambong...sbb abah aku dulu pernah gak kena langgar dgn binatang nie...smpi sekarang tangan dia tak bape kuat sbb tulang selangkanya patah... ape pon sib baik dia tak kacau.

beskal sape paling comot
kita org tamatkan kayuhan lebih kurang pukul 10.30 pagi.. sbb perjalanan dipendekkan kerana tak pergi ke sg batangsi... syukur aku masa tu sbb bg aku dah cukup dah pagi tue sebagai salam perkenalan dr diorg utk aku y baru nak mencebur diri dalam arena kayuhan offroad... lain kali kita pegi sampai sungai tue yeee.

sembang pengalaman berkayuh...u'll mmg beshhhh
Apa tidaknay setelah melihat pakaian dah mcm org baru balik berkebun dan beskal baru aku dah jd beskal buruk serat kaki aku dah bercalar2 dek  kerana resam atau ranting kayu.. tp dalam hati aku timbul rasa sgt menghargai Alam hutan serta kepuasan yang amat sangat sebab dapat bersam2 kawan2 yang lain untuk menghayati kehijauan alam ciptaanNYA.

No comments:

Post a Comment