Monday, June 27, 2011

Nak bekebun atau bekayuh...Xplorasi Agro Bike Seberang Perak 2011

 dihidangkan dgn..pelbagai jenis ladang




 Alhamdullillah...tak sia2 aku ajak kawan dari kajang nie join Xplorasi Agro Bike Seberang Perak 2011... ye laaa mulanya aku cadang nak join sorang jeee sbb dah alang2 balik kg...baik berkayuh skali tp tak cam mana ade plak kawan sekayuhan aku kat kajang nie berminat nak join...sib baik mereka puashati dgn layanan dr warga felcra seberang perak...terbaik.... tima kasih dr kami DRCT kajang....insyakallah taun depan kami nak join lg....tp kalu boleee biar laaa ade musim deroyan plak uuuuuu

dimulakan dgn bismillah...
sebabkan dah terlewat kami sampai di starting point...makan kek dr goodies beg jeee laaa tuk sarapan uuu
bagi aku kayuhan xplorasi nie kira cam kayuhan itik pulang petang laaaa sbb tak leh nak potong marshal...funride laaa katakan cuma dah last2 jeee keadaan rider2 sgt terujeee nak kasi abis...dan termasuk laaa aku...mmg laju... maklum laaa ari pon dah panas...ketiak dah berpeluh..badan dah bergegar2... mata..mulut...telinga semua cam rasa berdebu jeee eeeekorg tgk laaaa gambar2 tue cam jerubu jeee

kayuhan plg tenang uuu


Ape yang aku nak sgt maklumkan kali nie....ialah... urusetia2 y terlibat mmg sporting2 dan baik2 blaka sbb setiap c/poin kami bukan saje dihidangkan dgn pelbagai air dan buah2 tp siap kena paksa makan lg... nie berlaku masa aku kat c/point 3...ade satu makcik nie siap sedeeee jeee kalu aku tak makan nenas y dia hulurkan soh aku makan.... sedangkan perut punya laaa kenyang kaki plak cam nak tarik jeeee uuuu tp dgn senyuman aku amik gak nenas tue sambil makan masa berkayuh..tp mkn separuh jeee makcik sbb rider kat depan tue ajak abiskan kayuhan awal plak...apa lg pecut laaaaa eeee sori geng2 terlaju plak eee.
perhhh debu dah sampai keee telinga nie
kelajuan masa nie aku rasa antara 20-25km/j

berikut adalah data kayuhan via endomondo:
jarak: 43.35km
average speed : 19.41km/h
duration: 2:13:58
calories : 1832 kcal

kalu dah penat...tak yah c/point pon aku berhenti..

korang bayangkan laaa sayup mata memandang...
tak pernah aku lihat sawah padi/pokok padi sedekat ini...cam rasa nak baring jeee

dpt kebun cam gini..perhhh
selesai tuk ketiga2 c/point..layak tuk cabutan bertuah nie
opsss satu lg nak tambah...bila aku abis kayuh dan tgk buah2an segar y disediakan utk...rider...aku smpi rumah teringin plak soh abah aku carikan tanah kebun utk kuarge di masa depan mana tau2 dah tua2 nanti nak balik kg plak... kalu ade rezeki...amin
dewan y cukup selesa tuk berehat selepas penat berkayuh...cam nak tido jeee bila kena aircond... sikit hangpe sbb tak bertuah plak no aku kali nie uuuu
Gambar kenangan di pentas VIP...cam biasa gaya mau ada tq semua.

No comments:

Post a Comment